Zestig gedichten over Ridderkerk

Nieuws

RIDDERKERK - Onder de titel “Groeten uit Ridderkerk” zijn zestig gedichten gebundeld van de Ridder Dichters. De leden van de dichterskring maakten voor deze uitgave gedichten over bekende en minder bekende plekken in Ridderkerk. Hiermee is een breder vervolg gegeven aan het inmiddels uitverkochte boekje “Het mooiste plekje van Ridderkerk” uit 2010.

Het nieuwe werk van de dichtersclub is in een boekje met harde kaft. Negentig pagina’s werden gevuld met de poëzie en foto’s die de door de dichters bezongen plekjes laten zien. De bij de gedichten passende kleurenfoto’s zijn gemaakt door Joop Horsten. “Met passie en liefde werden de gedichten geschreven. Iedere wijk van Ridderkerk komt wel aan bod!” stelt Elly Mans enthousiast over de nieuwe uitgave.
De bundel brengt onder meer een ode aan Bolnes en ‘Rezoordse’ dorpsherinneringen naast gedichten over bijvoorbeeld het winkelhart, de grienden, Donckse Velden en Huys ten Donck. Ook diverse kerken, musea, monumenten en beelden zijn met de dichterspen beschreven.

Nieuwe ogen
“De gedichten gaan over allerlei mooie plekjes van Ridderkerk. Misschien dat men niet alle plekjes kent. Daarmee hopen wij te verrassen” aldus de samenstellers. Op de eerste bladzijde van de bundel staat het motto “Bezie uw dorp met nieuwe ogen. Dat kan de kwaliteit verhogen.”
De derde bundel van de in 2008 opgerichte dichtersclub kan voor een lage prijs worden aangeboden dankzij een gift van het fonds Fonobori en een initiatiefsubsidie van de gemeente Ridderkerk. Ook de wijkideeteams van Ridderkerk-Centrum, Rijsoord en Slikkerveer steunden de uitgave. Dankzij deze bijdragen kan het boekje voor € 10,-- gekocht worden. Het is opnieuw een eenmalige editie.
Voor het kopen van een exemplaar kan men terecht in de Chr. boekhandel “De Kandelaar” aan de Sint Jorisstraat 10. Men kan ook een bundel reserveren via Emmy Mulder: 0180-423540 of Elly Mans: 0180-422661. Voor meer informatie: www.deridderdichters.nl.

Foto:
Namens de Ridder Dichters overhandigde Emmy Mulder (links) het eerste exemplaar van “Groeten uit Ridderkerk” aan Ingrid Goeree van de Bibliotheek AanZet.