Dinsdagavond meidenavond

Nieuws

RIDDERKERK - Sport en Welzijn is in Ridderkerk succesvol met activiteiten voor de jeugd van 12 t/m 23 jaar. Uit de deelnemersregistraties bleek echter dat meiden in deze leeftijdsgroep via het aanbod van jongerenwerk niet of nauwelijks bereikt worden. Maar liefst 80% van de tiener- en jongerensoosbezoekers zijn jongens.

Afgelopen jaar is daarom vanuit de missie van SenW “Iedereen kan meedoen!” gestart met gericht meidenwerk. De doelstelling is om meiden tussen 12 - 23 jaar te bereiken met eigen activiteiten. In maart 2014 is gestart met de openstelling van een meidensoos in Soos ’t Hooftkwartier (P.C. Hooftstraat 4). De meidensoos zijn in twee groepen verdeeld, zoals dat ook gebeurd in het reguliere jongerenwerk: 12 t/m 14 jaar (tieners) en 14 +. De meidensoos “Only 4 Girls!” is elke dinsdag geopend.

In de afgelopen anderhalf jaar hebben er veel activiteiten plaatsgevonden binnen het meidenwerk. Denk hierbij aan uitjes, filmavonden, kaarten maken, meedenken over het jeugdbeleid vanuit de gemeente Ridderkerk, high tea, nummer opnemen in de studio, voorlichtingen over loverboys, seksualiteit en weerbaarheid en nog veel meer activiteiten.

Fotoshoot

Afgelopen week hadden de tienermeiden een uitje naar de wok. Een aantal meiden was jarig geweest en vond het een leuk idee was om te gaan wokken. De meiden hebben een gezellige avond met elkaar gehad. De oudere meiden hebben tijdens die avond een professionele fotoshoot georganiseerd. De vriend van één van de meiden is in zijn vrije tijd fotograaf en heeft leuke foto´s van de meiden gemaakt. Speciaal voor deze avond mochten de vriendjes van de meiden ook een uurtje langskomen. De meiden hadden zich leuk aangekleed en de foto´s zijn erg leuk geworden. Met dank aan fotograaf Reinier.
Welkom bij “Only 4 Girls” zijn meiden tussen de 12 en 23 jaar. Het einde van het seizoen nadert en er wordt nog hard nagedacht hoe dit jaar weer met een leuke activiteit wordt afgesloten. De laatste soosavond van dit seizoen is op dinsdag 7 juli. Voor meer informatie en/of vragen rondom het meidenwerk kan contact opgenomen worden met Tina van Bennekom: c.vanbennekom@sportenwelzijn.nl of 06 11 91 1950.