Vers sap voor de Paradijshoeve

Nieuws

RIDDERKERK - Jongeren van ’s Heeren Loo Auriga gaan vers sinaasappelsap leveren aan Hofstede de Paradijshoeve in Ridderkerk. Ook gaan zij de tuin rondom de mooi verbouwde boerderij onderhouden. De samenwerking tussen Auriga en de eigenaren van de Paradijshoeve kwam onlangs tot stand op de Maatschappelijke Beursvloer van Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk.

Piet Plaisier en Harriëtte Mesland, de eigenaren van de voor vergaderen, diners, verblijf en trouwen verbouwde boerderij, waren direct enthousiast toen ze over het sinaasappelproject van ’s Heeren Loo Auriga hoorden. Met dit arbeidstoeleidingsproject krijgen jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen de kans om werkervaring op te doen en worden ze gecoacht in arbeidsethiek. Met een speciaal persapparaat maken de jongeren zelf vers sinaasappelsap dat ze ook zelf bottelen in flesjes. Daarnaast leren ze bestellingen op te nemen, bonnen te maken en het verse sap te bezorgen. Voor de gasten van de Hofstede worden vanaf nu flesjes met het verse sap afgenomen. “Het sap past mooi bij de andere heerlijke, verse producten die we hier al aanbieden” vinden de ondernemers.

Foto: Harriëtte Mesland en Piet Plaisier van Hofstede de Paradijshoeve met de leveranciers van de eerste flessen vers sinaasappelsap.