Van Brienenoordbrug gaat op de schop

Verkeer en weer

REGIO - Twee weekendafsluitingen hoofdrijbaan in juli en augustus. Negendaagse afsluiting parallelrijbaan in juli.

Rijkswaterstaat vervangt deze zomer het asfalt op delen van de A16 en op de hoofd- en parallelrijbaan van de Van Brienenoordbrug. Daarnaast voert Rijkswaterstaat onderhoudswerkzaamheden uit aan het beweegbare deel van de Van Brienenoordbrug. Hiervoor wordt de hoofdrijbaan twee weekenden in juli en augustus afgesloten en de parallelrijbaan negen dagen in juli. Weggebruikers moeten rekening houden met omleidingen en een extra reistijd tot maximaal 30 minuten tijdens de weekendafsluitingen van de hoofdrijbaan. In de negen dagen dat de parallelbaan is afgesloten kan deze extra reistijd oplopen tot maximaal 60 minuten.

1) Weekendafsluitingen hoofdrijbaan
Hoofdrijbaan A16 vanaf knooppunt Ridderkerk richting Rotterdam knooppunt Terbregseplein
· Vrijdag 10 juli 22 uur tot maandag 13 juli 05 uur
· Vrijdag 7 augustus 22 uur tot maandag 10 augustus 05 uur

Omleiding
Verkeer moet rekening houden met omleidingsroutes en een extra reistijd van maximaal 30 minuten. Dit geldt ook voor de bezoekers van het North Sea Jazz Festival in Ahoy.

2) Negendaagse afsluiting parallelrijbaan
Parallelrijbaan A16 vanaf knooppunt Ridderkerk richting Rotterdam knooppunt Terbregseplein

Dinsdag 21 juli 22 uur tot vrijdag 31 juli 05 uur

Oprit Feijenoord (24), afrit Rotterdam-Centrum/Capelle a/d IJssel (25) en afrit Kralingen (26) zijn niet bereikbaar.
Voor lokaal verkeer vanuit Rotterdam-Centrum/Capelle a/d IJssel is de parallelrijbaan richting de A20/Den Haag (richting het noorden) en afrit Kralingen (26) wel bereikbaar.

Omleiding
Verkeer moet rekening met een extra reistijd van maximaal 60 minuten. Dit geldt ook voor de bezoekers van het zomercarnaval Rotterdam Unlimited.

(Brom)fietsverkeer
Tijdens de afsluitingen blijft het fietspad van de Van Brienenoordbrug beschikbaar voor het (brom)fietsverkeer.

Reisalternatieven
Rijkswaterstaat adviseert om te kiezen voor alternatief vervoer of indien mogelijk buiten de spits te reizen wanneer het niet direct noodzakelijk is met de auto te reizen.

Onderhoud
Rijkswaterstaat vindt de bereikbaarheid van Rotterdam en omgeving van groot belang. De Van Brienenoordbrug is een belangrijke schakel voor de doorstroming van het verkeer in deze regio. Om de brug in goede conditie te houden, voert Rijkswaterstaat regelmatig inspecties en onderhoud uit. Deze zomer vindt er onderhoud plaats aan het wegdek en beweegbare deel van de Van Brienenoord. Rond 2017 wordt het bedienings- en besturingssysteem van de brug gerenoveerd.

Actuele informatie
www.vanAnaarBeter.nl/A16VanBrienenoordbrug of 0800-8002 (gratis).