Expositie Ingrid Zelessen in gemeentehuis

Nieuws

RIDDERKERK - Ingrid Zelessen exposeert van 21 juli tot en met 13 augustus in de middenbeuk van het Gemeentehuis in Ridderkerk. De expositie is tijdens de openingstijden van het gemeentehuis gratis te bezichtigen.

Ingrid houdt zich al ruim 25 jaar bezig met kunst: het maken van sieraden en schilderijen.
Geïnspireerd door de natuur en de kleuren van (edel)stenen schildert Ingrid abstract in acryl, dat is haar grote passie.
Zij verwerkt daar veel materiaal in zoals papier, textiel, bladgoud, bladzilver, schelpen en (edel)stenen o.a. saffier, opaal, robijn, amethist, bergkristal, parelmoer.
Regelmatig wordt Ingrid gevraagd om te exposeren in binnen- en buitenland. In oktober van dit jaar exposeert zij in het Maurus Moreelshuis in Mechelen – België. Einde van dit jaar verschijnt er een internationaal kunstboek waarin Ingrid ook vermeld staat "the new international catalog of contemporary art". De release van dit internationale kunstboek is in oktober in Milaan, november in Kiev en december in Parijs.

Op dit moment heeft Ingrid twee groepsexposities lopen: expositie “Aarde” in Galerie de Zilveren Schoen in Piershil en de expositie “Fresh” in het Hilton Hotel in Rotterdam.
Deze zomer doet zij mee met drie kunstmarkten: 17 juli Bergen N.H., 29 en 30 augustus Ootmarsum en 12 september Capelle a/d IJssel.

Vorig jaar exposeerde Ingrid ook in het Gemeentehuis van Ridderkerk. Dit jaar maakt zij gebruik van het videoscherm. Daarop worden naast foto’s van schilderijen en exposities ook foto’s tentoongesteld van mineralen en fossielen. Ook zijn er foto’s te zien van de steengroeves waar Ingrid samen met haar echtgenoot Jaap Nispeling regelmatig deze mineralen gaan zoeken. (de foto’s zijn gemaakt door Jaap die als grote hobby fotografie heeft).
Alle informatie is te vinden op haar website www.ingridstenen.nl