Expositie met schilderijen en sieraden

Nieuws

Ingrid Zelessen exposeert van 21 juli t/m 13 augustus met schilderijen en sieraden in het gemeentehuis van Ridderkerk. Haar kleurrijke werk heeft een plaatsje gekregen in de ‘middenbeuk’ van het gemeentehuis en kan tijdens de openingstijden bekeken worden.

Ingrid Zelessen houdt zich al ruim 25 jaar bezig met kunst. Geïnspireerd door de natuur en de kleuren van (edel)stenen schildert Ingrid abstract in acryl. Dat is haar grote passie! Daarbij mag ze graag verschillende materialen verwerken, zoals papier, textiel, bladgoud, bladzilver, parelmoer en schelpen. Haar sieraden zijn gemaakt van (edel)stenen, zoals saffier, opaal, robijn, amethist en bergkristal, maar vaak worden ook schelpen, parelmoer e.d. verwerkt.

Vorig jaar exposeerde Ingrid ook in het gemeentehuis van Ridderkerk. Dit keer maakt ze ook gebruik van het videoscherm. Daarop worden naast foto’s van schilderijen en exposities ook foto’s tentoongesteld van mineralen en fossielen. Ook zijn er foto’s te zien van de steengroeves, waar Ingrid samen met haar echtgenoot Jaap Nispeling regelmatig naar mineralen zoekt. De foto’s zijn gemaakt door Jaap die fotografie als grote hobby heeft.

Regelmatig wordt Ingrid gevraagd om te exposeren in binnen- en buitenland. In oktober van dit jaar exposeert zij in het Maurus Moreelshuis in Mechelen – België. Einde van dit jaar verschijnt er een internationaal kunstboek "the new international catalog of contemporary art", waarin Ingrid ook vermeld staat. De release van dit internationale kunstboek is in oktober in Milaan, november in Kiev en december in Parijs.

Op dit moment heeft Ingrid twee groepsexposities lopen: expositie “Aarde” in Galerie de Zilveren Schoen in Piershil en de expositie “Fresh” in het Hilton Hotel in Rotterdam. Deze zomer doet ze ook nog mee aan de kunstmarkten in Ootmarsum (29 en 30 augustus) en Capelle aan de IJssel (12 september). Voor meer informatie: www.ingridstenen.nl.