Grote rommelmarkt op Reijerweg

Nieuws

De Stichting Wijkactiviteiten Slikkerveer (SWS) organiseert op zaterdag 12 september weer een grote rommelmarkt. Het terrein bij het wijkcentrum en een groot deel van de Reijerweg hoopt men opnieuw te vullen met honderd kramen, waarop particuliere verkopers hun overbodige spullen kunnen uitstallen. Er kan van 9.00 tot 16.00 uur worden verkocht.

De rommelmarkt op de tweede zaterdag van september is al jaren een succes in Slikkerveer. Ze werden al gehouden rond het vroegere buurthuis De Dukdalf. Op de Reijerweg groeide het uit tot de grootste rommelmarkt van Ridderkerk. De afgelopen twintig jaar is de markt succesvol georganiseerd door de Slikkerveerse wijkstichting, die de draad weer oppakt na noodgedwongen een jaartje te hebben overgeslagen. “Heel jammer dat het vorig jaar niet door kon gaan. Dat voelde toch als het breken met een mooie traditie. Maar nu gaan we er weer vol tegenaan” zegt voorzitter Willem Buying.

De markt zorgt niet alleen voor veel drukte, maar is ook een leuke inkomstenbron voor de wijkorganisatie. Op haar eigen kramen verkoopt SWS tweedehands spullen ten bate van activiteiten voor de jeugd. De opbrengst komt onder meer ten goede aan de kinderclub, buitenspeeldag en het jaarlijkse jeugdkamp. Spullen voor de rommelmarkt hoeft men niet meer bij de stichting in te leveren. De opslag ligt al vol met alles wat de afgelopen maanden is gebracht. Vrijwilligers van SWS zorgen tijdens de markt ook voor de verkoop van patat en snacks. Ook het Wereldrestaurant van het wijkcentrum komt met lekkernijen naar buiten.

Inschrijven
Ruim vijftig kramen zijn inmiddels verhuurd. Wie ook een plekje op deze markt wil kan een plekje reserveren in het wijkcentrum. Er zijn inschrijfbewijzen te koop voor € 32,50 + € 5,-- als borg. Die borg krijgt men terug als men bij het sluiten van de markt geen rommel achterlaat. Deelnemers die dezelfde plek willen hebben als twee jaar geleden kunnen dit bij inschrijving kenbaar maken. Er wordt bij de indeling zoveel mogelijk rekening mee gehouden. “We hebben een iets andere opstelling, dus het kan niet voor allemaal. Maar we proberen het zoveel mogelijk op dezelfde manier op te bouwen” zegt secretaris Sylvia Verbaas. Voor meer informatie kan gebeld worden naar 06 4098 8261.