Traditiegetrouw wordt op de laatste dag van 3x2 met versierde fietsen gereden (foto Rika Coradi – RiCon Fotografie)

3x2 morgen van start

Nieuws

De jeugdwielertour 3 x 2 gaat maandag 10 augustus beginnen aan de 44ste editie. De eerste dag begint traditiegetrouw met spelletjes op de velden van sportpark Reyerpark in Ridderkerk-West. Gelijktijdig worden alle fietsen van de deelnemers gekeurd.

Van 11 t/m 14 augustus wordt er met de karavaan door de regio gereden met steeds een zwembadspel tijdens de grote stop. Ook met andere spelen en opdrachten kunnen de ploegen punten verdienen. Op weg naar de finale op zaterdagmiddag 15 augustus in sporthal De Fakkel wordt met versierde fietsen door Ridderkerk gereden. Ook hiermee zijn punten te verdienen voor het eindklassement.

Roze koeken
De organisatie is er met 135 vrijwilligers alweer helemaal klaar voor. Reeds besteld zijn honderden roze koeken (al jaren populair onder de deelnemers), evenals limonade en snoepgoed voor de snoepwagen. Verder worden komende week vele liters soep vers gemaakt.

Deelname aan 3x2 staat dit jaar open voor jongens en meisjes die geboren zijn tussen 10 augustus 1999 en 1 januari 2007. Wie nog niet heeft ingeschreven kan dit nog doen via Marjan Bravenboer: 0180-418669 of 06-12715384. Deelname is alleen mogelijk na inlevering van een ingevuld en door ouder(s) ondertekend inschrijfformulier en betaling van 30 euro. Voor meer informatie: www.3x2.nl.