Vier avonden voor tieners

Nieuws

RIDDERKERK - Gekoppeld aan de jaarlijkse tentweek in Slikkerveer zijn volgende week vier avonden voor tieners. Het programma voor jongens en meiden vanaf 13 jaar begint op maandag 17 augustus met een optreden van de band Lux.

Deze zeven leden tellende groep was tot voor kort bekend als de Paksband. Deze praise- en worshipband kwam in 2006 voort uit de Jeugdkerk Paks, de jeugdkerk van de Bethlehemkerk in Papendrecht. Het idee was om met een eigen groep de zang te begeleiden. De ‘huisband’ van de jeugdkerk ontwikkelde zich muzikaal verder. De groep speelde in jeugddiensten van diverse kerken, jongerencentra en het openluchtfestival Praise 900. De samenstelling wisselde in de loop der jaren, maar het geloof is de band blijven uitdragen met praise- en worshipliederen. Op het repertoire staan zowel Nederlandse als Engelse nummers uit diverse liedbundels en werk van bekende artiesten. De nieuwe naam Lux staat voor ‘eenheid van licht’. Het optreden in de tent op de hoek Oranjestraat/Prins Bernhardstraat begint om 19.30 uur.

Vijfkamp
Op dinsdag 18 augustus kunnen alle jongeren meedoen aan een sportieve vijfkamp. Woensdag 19 augustus is er een filmavond in de grote tent. Op donderdagavond 20 augustus gaat men naar de Gorzen voor een avondje met flinke spanning en inspanningen. Ook deze tienerprogramma’s beginnen om 19.30 uur. De organisatie zorgt alle avonden voor eten en drinken.

Foto:
De zeven leden tellende groep Lux (voorheen de Paksband) speelt op 17 augustus in de tent in Slikkerveer.