Nieuwe single van Javi Escalera

Nieuws

RIDDERKERK - De Ridderkerkse zanger Javi Escalera heeft in navolging van zijn Spaanse singles "No Me Hables" (2012) en "Perdido" (2013) wederom een Spaanstalige single uitgebracht. Met het aanstekelijke en zeer dansbare "Baila Morena Mia" hoopt hij een leuke nazomerhit te scoren.

Het nieuwe nummer is een eigen liedje met de sfeer van grote hits van Juanes en Enrique Iglesias. Javi laat zich bij deze productie van zijn meest muzikale kant zien. Hij was dit keer mede verantwoordelijk voor de arrangementen, samen met Peter Buist en Edward Boellaard. De achtergrondkoortjes heeft hij samen met de Spaanse zangeres Teresa Garcia ingezongen. Voor de gitaarpartijen werd een beroep gedaan op gitaarvirtuoos Gil Lopez. Voor de hoes is niet gekozen voor een eigen foto, maar voor een sympathiek en vrolijk typisch Spaans mannetje met gitaar, die eigenlijk een beetje Javi symboliseert, want hij treedt vaak op met gitaar, en dit liedje is ook een echt gitaarliedje.

De single wordt uitgegeven door Funky Creations, een internationaal georiënteerd platenlabel die de single ook in het buitenland zal presenteren en distribueren. De reacties tot nu toe zijn overweldigend, het liedje wordt al veel gedraaid door de radiozenders; en de muziekvideo heeft in 1 week tijd al 32.000 kijkers opgeleverd. Het nummer is te vinden op onder meer iTunes, Zazall en Spotify. Voor meer informatie: www.javiescalera.nl.