Sara (12) ergert zich aan discussie Zwarte Piet

Nieuws

RIDDERKERK - Bij De Combinatie Ridderkerk ontvingen we deze ingezonden brief van de twaalfjarige Sara. Ze wil dat de discussie over Zwarte Piet stopt:

,,Hallo, mijn naam is Sara. Ik ben 12 jaar oud. De laatste tijd zit mij wat dwars. Er wordt namelijk in augustus al gediscussieerd over Zwarte Piet! Ik vind het triest en onzin dat volwassenen zich druk gaan maken over een kinderfeest en een traditie die al honderden jaren bestaat. Toen ik vroeger klein was, was ik me nog helemaal niet bewust dat zwarte piet racisme blijkt te zijn. Als je het zo zou gaan bekijken wat racistisch is kan je wel uren bezig zijn. Dat wil niet zeggen dat ik racisme niet erg vind. Mensen het is een kinderfeest! Ik vind deze discussie veel te ver gaan. Ik zou graag willen dat mijn broertje van drie ook gewoon Zwarte Piet meemaakt. En dat deze discussie stopt. Het gaat over een onderwerp waar kinderen zich helemaal niet druk om maken. En Het is tenslotte een kinderfeest!