Salem komt met “Hemelluisteraar”

Nieuws

RIDDERKERK - Op maandag 24 augustus begint het nieuwe seizoen voor het Interkerkelijk koor Salem uit Ridderkerk. Het door componist, kerkmusicus en dirigent Dirk Zwart geleide koor hervat de repetities met het opnieuw instuderen van het Jona oratorium “Duif of Havik”. Salem zal dit werk op zondag 4 oktober uitvoeren in de Bethelkerk in Zwijndrecht. Er wordt meegedaan door de gastleden die dit moderne oratorium al gerepeteerd hebben.

In januari start het koor met instuderen van het Abraham oratorium “Hemelluisteraar”. Ook dit Bijbels muziekstuk is weer gemaakt door dominee/tekstdichter Martin de Geus en dirigent/componist Dirk Zwart. De eerste uitvoering is op zondag 17 april 2016.
Parijs
Een maand eerder gaat Salem naar Parijs. Van 11 t/m 13 maart kan de groep genieten van alle hoogtepunten van de Franse hoofdstad. Op zondag 13 maart zal gezongen worden in de eredienst van de Hollandse kerk in Parijs. Kerstuitvoeringen heeft het koor op kerstavond in de Oude kerk van Charlois en de kerstdienst van de ‘Levensbron’ in Ridderkerk.
De repetities van het koor zijn elke maandag vanaf 20.00 uur in de Goede Herderkerk aan de Seringenstraat 1. Nieuwe leden zijn bij de start van het nieuwe seizoen van harte welkom. Het koor is op zoek naar goede sopranen. Bassen en tenoren kunnen ook direct meedoen. Voor alten is een ledenstop. Nieuwe leden kunnen ook nog mee naar Parijs. Aanmelden kan bij de voorzitter: jokebok@planet.nl. Voor meer informatie: www.koorsalem.nl.
Ds. Martin de Geus en dirigent/componist Dirk Zwart hebben een nieuw oratorium voor Salem geschreven.