De “Very Old Crew” van VOC de Forel in actie met de eigen sloep.

Roeien op de Waal voor het goede doel

Sport

RIDDERKERK - Roeiclub “VOC de Forel” organiseert op zaterdag 19 september een roeiwedstrijd op de Waal. Er zal voorafgaand aan de gondelvaart in Rijsoord steeds met steeds twee sloepen geroeid worden voor het goede doel. De eerste teams zullen rond de klok van 13.00 uur in de boot zitten. De finale zal kort voor aanvang van de vijfjaarlijkse gondelvaart zijn.

VOC de Forel organiseert dit evenement in samenwerking met de Rijsoordse Oranjevereniging “Nederland & Oranje” en Roteryclub Ridderkerk de Waal. De opbrengst van deze roeidag gaat naar de stichting Kinderen en Kansen. Deze stichting probeert financiële middelen te verwerven om het onderzoek in het AMC naar de ziekte van Sanfilippo te financieren. Dit is een erfelijke, levensbedreigende stofwisselingsziekte die bij één op 53.000 kinderen voorkomt.

Het inschrijfgeld voor deelname is (minimaal) 250 euro per team. Alle inleg gaat volledig naar het goede doel. De sloepen bieden plaats aan acht roeiers/roeisters en een stuurman of stuurvrouw. De wedstrijden gaan over een hele zeemijl. Start en finish zijn ter hoogte van restaurant Ross Lovell (v/h Wapen van Rijsoord).

De afkort in VOC de Forel staat voor “Very Old Crew”. Deze ploeg bestaat uit mannen van middelbare leeftijd, allemaal afkomstig uit Rotterdam en omliggende plaatsen. In de week van 24 augustus zal de eigen sloep van de ploeg in de Waal (bij Ross Lovell) komen te liggen. Dit geeft de deelnemende ploegen de kans om een keertje te oefenen. Crewleden van “de Forel” zullen daarbij begeleiden en de roeiers van tips voorzien.
Voor meer informatie kan men contact opnemen met Bert van der Heijden van VOC de Forel: bert@heijdentransport.nl of 06 4612 3123. Na inschrijving volgt de nota en het programma.