Ouderen kunnen inschepen voor gondelvaart

Nieuws

RIDDERKERK - Op zaterdag 19 september kunnen oudere Rijsoordenaren de gondelvaart op de Waal van dichtbij meemaken op de rondvaartboot “De Giessen”. Een Rijsoordse zakenman kwam op het idee om de boot van museum Johannes Post voor dit doel in te zetten en neemt ook de kosten voor zijn rekening. Het wijkideeteam van Rijsoord heeft de verdere organisatie op zich genomen.

Aan boord van “De Giessen”, een voormalige Amsterdamse rondvaartboot, kunnen 40 personen genieten van de versierde vaartuigen die meedoen aan de gondelvaart. Na afloop wordt er een mooie plaats op het water gezocht om te kunnen genieten van het afsluitende vuurwerk. Het inschepen zal plaatsvinden tussen 19.30 en 20.00 uur. Men kan ook nog een stukje van de roeiwedstrijden zien. De gondelvaart begint om 21.30 uur. Aan boord krijgt men een hapje en een drankje aangeboden.

Voor een plekje moet voldaan worden aan de voorwaarden die het wijkideeteam heeft opgesteld. Deze ‘ereplaatsen’ zijn voor Rijsoordenaren van minimaal 70 jaar, die nog redelijk ter been zijn. Het schip is te betreden met een klein trapje. Een rolstoel of rollator kan niet aan boord. Deze blijven achter bij de steiger tot de terugkomst. Ook oud-Rijsoordenaren die elders in Ridderkerk wonen kunnen in aanmerking komen.
Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij Wil Leentvaart, secretaris van het Wijkideeteam Rijsoord. Bij voorkeur per mail: janenwilleensvaart@hetnet.nl, maar bellen mag ook: 0a180-420986. Men moet bij aanmelding naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum doorgeven. Ook moet men laten weten of men samen met een partner en/of begeleider op de boot wil. De aanmeldingsperiode loopt van 22 augustus t/m 1 september. Als er meer aanmeldingen zijn dan plaats zal er worden geloot. De gelukkigen krijgen daarna te horen hoe het programma zich zal voltrekken.