80-jarige EHBO biedt cursus aan voor 80 euro

Nieuws

RIDDERKERK - EHBO-vereniging Ridderkerk start op zaterdag 3 oktober met een nieuwe cursus Eerste Hulp. De deelnemers zullen tijdens zes ochtenden leren hoe zij moeten handelen bij een groot of klein ongeval. De cursus wordt afgesloten met het officiële examen van Het Oranje Kruis.

Belangrijke onderdelen van de training zijn reanimatie en het gebruik van de AED. Daarnaast is het goed om te weten hoe gehandeld moet worden bij kleinere ongelukjes. Wie weet wat hij moet doen na een tekenbeet kan de ziekte van Lyme voorkomen. EHBO-vereniging Ridderkerk vindt het belangrijk dat zoveel mogelijk mensen in staat zijn eerste hulp te verlenen. Daarom leidt zij al 80 jaar eerste hulpverleners op. Ter gelegenheid van haar 80-jarig bestaan wordt de basiscursus eenmalig aangeboden voor slechts € 80,--. Voor meer informatie en aanmelding: www.ehbo-ridderkerk.nl.