Fototentoonstelling: Wilde dieren op eiland IJsselmonde

RIDDERKERK - Ridderkerk heeft een natuurinformatiecentrum waar men met allerlei vragen over de natuur terecht kunt. Heeft men iets gezien of gevonden, waarvan men de naam niet weet, loop gerust eens binnen.
Heeft een kind informatie nodig voor een spreekbeurt. Ook dan van harte welkom. Er zijn natuurboeken aanwezig.
Het adres is Kastanjelaan 27, Ridderkerk. In het Reijerpark, naast de vlindertuin bij het knaagdierencentrum.

Geopend op woensdagmiddag en zaterdagmiddag van 13 uur tot 16 uur.

Momenteel is er een tentoonstelling te bezoeken  over 'Wilde dieren op het eiland IJsselmonde'.
Deze tentoonstelling is het resultaat van een fotowedstrijd georganiseerd door Natuurvereniging IJsselmonde en de Stichting NME RIdderkerk.
Maar liefst 75 mensen stuurden hun foto's in. Uit de 186 foto's heeft de jury dertig foto's gekozen.

Deze foto's zijn tot en met donderdag 19  november in het NME gebouw de Groene Draak aan de Kastanjelaan 27 te Ridderkerk te zien.

Ook de niet geselecteerde foto's zijn te zien op een grote monitor.

Bezoekers kunnen uit deze dertig geselecteerde foto's de drie mooiste kiezen. Degene met de meeste stemmen krijgt de prijs van 100 euro en een vergroting van de winnende foto.

De feestelijke prijsuitreiking zal zijn op vrijdag 11 december in het NME gebouw de Groene Draak 20 uur (zaal open om 19:30 uur). Wethouder Japenga zal de prijs uitreiken.