Veiligheidsdag  Koningsplein

RIDDERKERK - Op het Koningsplein voor het gemeentehuis werd zaterdag 10 oktober een Veiligheidsdag gehouden. De hulpdiensten en andere organisaties presenteerden zich. De brandweer zette op deze dag de deuren open van de kazerne. Het thema van deze dag was bewustwording: wat kunt u zelf doen om het in Ridderkerk een stukje veiliger te maken. Voor de ingang van het gemeentehuis gaven de brandweer en de afdeling Brandveilig Leven van de Veiligheidsregio demonstraties. Verder werd aan deze dag meegewerkt door de politie, ambulancedienst, toezicht en handhaving van de gemeente Ridderkerk, het hennepteam, burgernet, jongerenwerk, stichting Buurtpreventie, buurtbemiddeling, de Brandwondenstichting en de Lotusvereniging.