Bart Deurloo in actie. Foto Wessel Dekker

Sportfoto´s in bibliotheek

RIDDERKERK - In Bibliotheek Ridderkerk is van 14 november t/m 8 januari 2016 een expositie ingericht met sportfoto's van vijf amateur- en professionele fotografen. Op meer dan vijftig foto's zijn allerlei sporten te zien. Bijna alle sporten zijn vastgelegd, zoals handbal, voetbal, volleybal, tennis maar ook zwemmen, wielrennen, turnen en paardensport. Op de foto's zijn sporters te zien van onder meer RVVH, Slikkerveer, TV d'Oudelande, handbalvereniging DES, V.V. Papendrecht, V.V. Drechtstreek en AV Passaat. Ook de Ridderkerkse topturner Bart Deurloo kan natuurlijk niet ontbreken.

De foto's, die gemaakt zijn door Wessel Dekker, Roelie 't Jong,  Aiji Kley, Peter Verheijen en Erik de Wijk,  geven allerlei aspecten van het sporten weer, zoals fysieke kracht, teamspirit, maar ook passie en beleving.  De groep fotografen heeft  de fijne kneepjes van het vak geleerd  van ANP fotograaf Robert Vos, winnaar Zilveren Camera 2009 tijdens de cursussen Sportfotografie van ToBe in Dordrecht. De docent zal op vrijdag 13 november om 19.00 uur de expositie officieel openen.