Feestelijke ontvangst voor Sint

RIDDERKERK - Ruim voor aankomst van Sinterklaas hielden de forse regenbuien zaterdagmorgen gelukkig op. Zo konden honderden kinderen en ouders droog uitkijken naar de Sint en was helemaal feest toen ook de zon zich liet zien. Sint Nicolaas arriveerde met een kleine vertraging met de stoomboot met aan boord tientallen pieten. Burgemeester Anny Attema mocht hem als eerste welkom heten op Ridderkerkse bodem. Daarna maakte de Sint een uitgebreide wandeling tussen het publiek, terwijl de pieten het druk hadden met het uitdelen van pepernoten. Een open koets bracht Sinterklaas naar het centrum, waar ook velen zich verzameld hadden. Na de officiële welkomstwoorden van de burgemeester werd de Sint toegezongen. De pieten krijgen een drukke nacht, want alle kinderen mogen van Sinterklaas hun schoen zetten!