Op zaterdag 19 december zijn Olaf en de prinsessen Anna en Elsa in het Winkelhart

Elsa, Anna en Olaf brengen bezoek aan Winkelhart van Ridderkerk

Het Winkelhart Ridderkerk brengt op zaterdag 19 december drie bekende figuren naar Ridderkerk, die mateloos populair zijn bij de jonge jeugd. Het draait hierbij om de sprookjesfiguren Elsa, Anna en Olaf.

Het sprookje genaamd "de Sneeuwkoningin" is gebaseerd op een verhaal van de bekende schrijver Hans Christiaan Andersen. Later is hiervan een musical gemaakt onder de Engelse titel "The Snow Queen". Bij velen zijn de figuren nog beter bekend geworden door de animatiefilm Frozen van Disney. Het verhaal gaat over de twee prinsessen Elsa en Anna, die leefden in het koninkrijk Arendelle. Zij beleven spannende avonturen en ontmoeten daarbij o.a. de sneeuwman Olaf. Zoals het in sprookjes gebruikelijk gaat loopt uiteraard alles mooi af. De sneeuwman Olaf speelde in het oorspronkelijke sprookje een wat ondergeschikte rol. Echter Olaf is inmiddels misschien wel uitgegroeid tot het meest populaire figuur uit het verhaal.

Sing Along

Olaf en de twee prinsessen Elsa en Anna zullen op 19 december tussen 12.00 uur en 15.30 uur afwisselend op twee podia, (één in de Ridderhof nabij Delifrance en één in de Jorishof nabij de Hema) optreden met een Sing Along. Daarnaast hebben de kinderen de kans om deze sprookjesfiguren te ontmoeten en met ze op de foto te gaan. Meer informatie en de exacte tijden zijn te vinden op de website: www.winkelhartridderkerk.nl.