Liang Dong en eigenaresse Xie staan voor een heerlijke keuken

Elke dag verse vis voor sushi

RIDDERKERK - In Ridderkerk-Drievliet zijn zaterdag de deuren opengegaan van het nieuwe Japans "All You Can Eat" restaurant Hana. Er is vrijwel niets meer te herkennen van het Chinese restaurant dat jaren op dit adres gevestigd was. Zowel de restaurantruimte als de keuken zijn ingrijpend verbouwd.

"Hana" is Japans voor bloem. Dat is ook terug te zien in het interieur en op de menukaart. Nieuwe eigenaren zijn het paar He en Xie, die veel ervaring hebben met de sushicultuur. Ook zijn er ervaren koks die met de Japanse keuken vertrouwd zijn. "De vis wordt elke dag vers aangevoerd en alles wordt vers bereid. Er komen geen gerechten op tafel die in de koelkast hebben gestaan" belooft Liang Dong, een van de gastheren van Hana. De koks verstaan de kunst van het variëren en het vervullen van speciale dieetwensen of sauzen die niet echt Japans zijn. Grillgerechten met bijvoorbeeld Thaise curry of zoete ketjap zijn bijvoorbeeld ook mogelijk. Veel keuzemogelijkheden biedt ook de afhaalkaart. Met het All you can eat-concept kan tweeënhalf uur onbeperkt besteld worden. Dit kost op maandag t/m donderdag € 22,95 per persoon en € 24,95 op vrijdag t/m zondag. 65-plussers kunnen alle dagen dineren voor €17,95 en kinderen tussen 4 en 10 jaar voor € 11,95. Lunchen (tussen 12.00 en 16.00 uur) kan voor € 15,95 per persoon. Ter kennismaking wordt tot 31 januari 20% korting gegeven op de menuprijs. Deze actiekorting geldt niet voor beide kerstdagen en nieuwjaarsdag. Men kan voor deze dagen wel reserveren: 0180-471266 of info@hanna2015.nl. Hana (Houtzaagmolen 87-92) is alle dagen geopend van 12.00 tot 22.00 uur. In het weekend sluit de keuken een halfuur later. Website: www.hanna2015.nl.