De kleintjes lieten zien dat ze niet bang zijn van water

De eerste zwemdiploma's

RIDDERKERK - Op zaterdag 12 december mochten de Teddybeerzwemmers in zwembad De Fakkel zich opmaken voor hun allereerste zwemdiploma's. In totaal gingen 31 kinderen op voor hun bronzen, zilveren of gouden Teddybeerdiploma. Voor het oog van veel belangstellenden hebben de volgende kinderen hun diploma gehaald. Brons: Beau Bente Deelen, Brandon Punselie, Boaz Nicolas van Luik, Demi Devlin Kraak, Esmee Verhoog, Fayenne van de Bogerd, Fien van de Werken, Floris Matthijs de Ruiter, Lena van de Tol, Lieke Sonnevelt, Luc Nugteren, Marijn Grosheide, Mirre Steutel, Pim de Koning, Valter Hop en Wesley Verbaarendse. Zilver: Boas van Italie, Chiel van Italie, Demi van Driel, Ilse Valk, Jessy Blok, Kelan Coenradi, Lars Haak, Lieke Borger, Milan de Jong, Milo Heemskerk en Zé Liddel. Goud: Arjen Poldervaart, Joanne Zoeteman, Marijn van Heijst en Randy Sewcharan.

Deze kanjers kunnen op hun rug kunnen drijven,durven onder water en weten zich primitief voort te bewegen in het water. Peuters die hun gouden diploma hebben gehaald, kunnen starten met de Pelikaantjes. Met deze groep worden kinderen spelenderwijs voorbereid op de ABC-zwemlessen. Teddybeerzwemmers die direct doorstromen betalen voor de Pelikaantjes geen inschrijfgeld. Bovendien komen Pelikaantjes niet op de wachtlijst voor de ABC-zwemlessen.