Ridderkerkers voor Amnesty

De Ridderkerkers die meededen aan de internationale Schrijfmarathon voor Amnesty International schreven samen bijna 40 brieven en 70 groetenkaarten, voor mensen die gediscrimineerd worden, die vast zitten om hun mening, die zijn gemarteld. Burgemeester Attema schreef in het gemeentehuis in Ridderkerk op donderdag 10 december de eerste brief, voor Albert Woodfox in de V.S. Hij zit zonder enig bewijs in eenzame opsluiting. Burgemeester Attema schreef ook een groetenkaart aan Albert. Daarna trok de Amnesty-groep naar de bibliotheek, ook daar werden brieven en kaarten geschreven, naar de V.S., Maleisië, Mexico, Myanmar en Saudi-Arabië. Tenslotte stelde op zaterdag 12 december de Oudheidkamer de Regentenkamer beschikbaar voor de brievenschrijvers van Amnesty. Een prachtige antiek gemeubileerde ruimte waar bezoekers van de Kerstmarkt in de Oudheidkamer en bezoekers van de Winterfair op de Kerksingel rustig konden schrijven. De Amnesty-groep heeft inmiddels de verzending van de brieven en kaarten verzorgd en wil de bibliotheek, de Oudheidkamer en de burgemeester hartelijk bedanken voor de medewerking.