Gyllan door naar landelijke finale United by Music

RIDDERKERK - Met zijn geweldige drumsolo is Gyllan de Jongh uit Ridderkerk door de auditie van United by Music. Hij zal op 6 maart namelijk deelnemen aan de landelijke finale in De Avenue in Breda. Gyllan is een zeer getalenteerde drummer met een licht verstandelijke beperking. Maar dat houdt hem niet tegen.

Stichting United by Music geeft getalenteerde mensen met een verstandelijke beperking de kans om op te treden. Het doel van de stichting is om de inclusie van mensen met een verstandelijke beperking te bevorderen. Om dit te bereiken zijn ze regelmatig op zoek naar nieuwe getalenteerde artiesten. Om artiest te kunnen worden van United by Music moet er eerst auditie gedaan worden. Tijdens een auditie mag een kandidaat een nummer zingen of spelen voor een publiek en een professionele jury.

Kandidaten die door mogen krijgen in de finale de kans om in een echte band te spelen.

Gyllan is volgens de jury een jonge drummer met ontzettend veel talent. Als 18-jarige heeft een fantastisch ritme en drumt makkelijk mee met nummers die hij nog nooit gespeeld heeft. Ondanks dat hij moeite heeft met leren, houdt hem dat niet tegen om op het podium te staan.

Op zondag 6 maart staat hij in de landelijke finale in De Avenue in Breda. Toegang is gratis, dus alle fans van Gyllan kunnen hem komen aanmoedigen. Talenten met een verstandelijke beperking kunnen zich ook nog steeds inschrijven voor de audities. United by Music wil zoveel mogelijk mensen de kans geven om hun talenten te laten zien. Voor meer informatie: www.unitedbymusic.nl.