Vuurwerkshow in Erasmuspark

RIDDERKERK - Op Oudejaarsavond kon voor de tweede keer genoten worden van een vuurwerkshow in het Ridderkerkse Erasmuspark. Vorig jaar was die show een complete verrassing voor omwonenden, die door jongeren uit de wijk werden getrakteerd op een bijna professionele vuurwerkshow. Dit keer was het spektakel voorbereid in overleg met de gemeente en buurtpreventie. Voorafgaand aan de show werd het rond het park opgestelde publiek getrakteerd op oliebollen en kon iedereen een gratis vuurwerkbril krijgen. Prachtig siervuurwerk ging de lucht in vanaf 18.00 uur.

Vuurwerkbom

Veel schade was er in de nieuwjaarsnacht in de Zalm in Ridderkerk-Drievliet. Een kort na het begin van het nieuwe jaar afgestoken vuurwerkbom deed ramen en dakpannen van verschillende huizen sneuvelen. Ook werden deuren en kozijnen ontzet. Ook van in de buurt geparkeerde auto's gingen ruiten aan diggelen.