Foto vlnr.: Hans Magito, Wim Verkaik, Pim Maaten en Joop van der Schoor.

Hans Magito nieuwe voorzitter RTV-Ridderkerk

RIDDERKERK - Tijdens de nieuwjaarsreceptie van RTV-Ridderkerk op 2 januari is afscheid genomen van voorzitter Pim Maaten. Na twaalf jaar als lid van het bestuur, waarvan de laatste elf jaar als voorzitter, is hij conform de statuten afgetreden. Hij is als voorzitter opgevolgd door Hans Magito. Hij bedankte bij zijn eerste optreden zijn voorganger en verraste hem met een gouden microfoonspeld.

Naast een terugblik op het afgelopen jaar blikte Magito in zijn speech ook uit naar het jaar 2016, waarin voor de omroep de realisatie van doorgifte via de digitale radio- en tv-kanalen een feit moet worden. Ook zijn er op technische vlak nog een groot aantal vernieuwingen te verwachten. Tenslotte werden de drie aanwezige oud-voorzitters van de Stichting Lokale Omroep Ridderkerk (de statutaire naam is van de lokale omroep) in het zonnetje gezet. Joop van der Schoor, Wim Verkaik en Pim Maaten werden alle drie door de nieuwe voorzitter Hans Magito benoemd tot ere-voorzitter van RTV-Ridderkerk.  "Ik ben daar hartstikke trots op, dat ik bij mijn eerste actie als voorzitter meteen deze drie kanjers op deze manier mag huldigen tot ere-voorzitter" aldus Hans Magito.