Marjet van Noordenne beschikt over een mooie ruimte voor praktische oefeningen

Coaching in een kindvriendelijke omgeving

RIDDERKERK - Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een kind niet lekker in zijn vel zit. Het lukt ouders lang niet altijd om hier grip op te krijgen. Een professionele kindercoach kan dan uitkomst bieden. Met dat doel voor ogen is Marjet van Noordenne een nieuwe praktijk in Ridderkerk gestart. Na een opleiding bij het internationaal bekendstaande Centrum Tea Adema in Friesland heeft Marjet gekozen voor praktijkruimte op een verdieping van een bedrijfspand. "Veel coaches werkten thuis in een verbouwd kamertje, maar ik wilde een ruime en kindvriendelijke omgeving. Hier is ruimte om ook praktische oefeningen te doen. Het moet niet beperkt blijven tot alleen praatsessies" vindt de Ridderkerkse, die in de naam Lowster Coaching de namen van haar eigen kinderen heeft verwerkt. Zij richt zich met haar praktijk op kinderen van die kampen met emotionele problemen, driftbuien, faalangst of moeilijk contact maken. "Er kunnen heel veel oorzaken zijn dat kinderen vastlopen of afwijkend gedrag gaan vertonen. Vaak is het combinatie van factoren" weet de kindercoach. Marjet ziet het als een uitdaging om kinderen inzicht te geven in hun denken en handelen. Hulp wordt ook geboden aan kinderen die moeite hebben met leren of steeds met hun huiswerk in de knoop zitten. Voor kleine groepen is de speciale training "Ik leer leren!", waarbij met oefeningen en spelvormen gewerkt wordt aan betere concentratie, motivatie en leerstijl. De praktijk hoopt binnenkort ook te starten met kinderyoga en creatieve therapie. Lowster Coaching is gevestigd aan de Keurmeesterstraat 7a in Ridderkerk: marjet@lowstercoaching.nl of 06 2171 4121.