Klacht over klachten

RIDDERKERK - De fractie van Echt voor Ridderkerk wil dat het duidelijker wordt waar inwoners met hun klachten terecht kunnen. De partij heeft het college gevraagd om een handzaam en duidelijk overzicht met de functies en verantwoordelijken in het publieke domein. EVR vindt het onvoldoende dat er alleen verwezen wordt naar het klachtenreglement van de BAR-organisatie. "Betrokken partijen zoals de zorgaanbieder, het algemeen maatschappelijkwerk hebben een eigen (klachten)reglement en/of (bezwaar) procedures. Tot op heden is over deze aspecten niet gecommuniceerd met de inwoners, zodat niet duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is. Hierdoor kunnen er verkeerde verwachtingen ontstaan wie waarvoor verantwoordelijk is" stelt EVR-raadslid Frans Romeijn. Hij wil dat er het college komt met een communicatieplan, waarmee het voor de burger begrijpelijk en inzichtelijk wordt tot wie men zich kan wenden in geval van een bepaalde klacht, bezwaar of beroep.