Duo Rossignol in Oudheidkamer

RIDDERKERK - Op zaterdag 23 januari start een nieuwe concertserie "ToBe in de Oudheidkamer". Het eerste optreden in het Ridderkerkse museum in 2016 komt voor rekening van het Duo Rossignol. Op het programma staan werken voor blokfluit en theorbe. Alice Gort-Switynk en Elly van Munster vertolken met deze instrumenten composities van onder meer William Babell, Giovanni Antonio Pandolfi Mealli en Arcangelo Corelli da Fusignano. Ook uitgevoerd met sopraanstem en luit wordt het lied "Amarilli mia bella" van Giulio Caccini. Op dit vaak uitgevoerde lied heeft Jonkheer Jacob van Eyck een paar mooie blokfluitvariaties gemaakt, die gespeeld worden op de renaissance blokfluit. Solo is de luit ook te horen met werken van John Dowland. Van tijdgenoot Henry Purcell klinken "Music for a while", "If music be the food of love" en het bruiloftslied "Thrice happy lovers".

Dit concertprogramma is van 16.00 tot 17.00 uur. Om 15.30 uur is er een voorprogramma met cursisten van ToBe. Kaarten zijn voor € 5,-- aan de deur verkrijgbaar.

ToBe organiseert dit jaar drie keer een Oudheidkamerconcert. Het volgende concert is op 5 maart. Voor meer informatie: www.tobe.nl.