Gebroeders Iliadis als Grieks internationals aan de slag

RIDDERKERK - De Ridderkerkse broers Panagos en Dimitris Iliadis zijn geselecteerd voor het nationale korfbalteam van Griekenland. De broers reizen komend weekend af naar Edinburgh voor een toernooi, waar zij debuteren voor hun tweede vaderland.

De Griekse Panagos en Dimitris spelen beiden bij KCR in Ridderkerk. Panagos in de selectie en Dimitris nog in de junioren. Een grap van twee jaar geleden is uitgegroeid tot een serieus aanbod en de jongens mogen zich nu Grieks international noemen. Komend weekend wordt er een vriendschappelijk toernooi gespeeld in Schotland. "In juni gaan we met het team naar Slowakije om een plekje op het EK te veroveren. Deze EK-kwalificatie is eigenlijk het eerste serieuze toernooi voor Griekenland, dus dit gaat spannend worden" aldus Panagos.

Korfbal is in Griekenland nog vrij onbekend.  Naast de twee Ridderkerkse jongens reist er nog een Nederlander mee af naar Edinburgh: Chris Tempelman is aangesteld als de bondscoach van Griekenland. Chris Tempelman is een oude bekende van Panagos en KCR. Chris bracht KCR A1 een aantal jaar geleden naar de Hoofdklasse.  De broers hopen nog lange tijd voor Griekenland uit te komen: "Zolang het goed te combineren is met school, werk en korfballen bij KCR, blijf ik ermee doorgaan." KCR wenst Panagos en Dimitris veel succes en plezier in Edinburgh.