Nieuw lichting Citytrainers

RIDDERKERK - Op dinsdag 19 januari startte Sport en Welzijn met een nieuwe cursus Citytrainers. Hieraan doen dit jaar elf enthousiaste leerlingen van het Máximacollege in Ridderkerk mee.

Zij worden in acht bijeenkomsten opgeleid tot Citytrainer, waarna zij een kleine vijftien uur stage gaan lopen bij diverse verenigingen in de regio. Als de stageperiode erop zit, gaan de Citytrainers in spé verschillende activiteiten organiseren op hun eigen school. Verder worden zij ingezet bij diverse activiteiten waar Sport en Welzijn bij betrokken is. Denk aan sportdagen voor de basisschool, de Koningsspelen en het jaarlijkse schoolvoetbaltoernooi.

Het project is onderdeel van LikeMoving2, een sportief initiatief van de Rabobank. Het doel: jongeren aanzetten tot bewegen. Samen met Sport en Welzijn Ridderkerk, het voortgezet onderwijs en sportverenigingen wordt er gewerkt aan een onderscheidend bewegingsconcept voor en dóór jongeren. De cursus "Ik train mijn stad" biedt jongeren de mogelijkheid Citytrainer te worden. Zo leren zij zelfstandig sport- en beweegevents te organiseren voor leeftijdsgenoten.

Voor informatie kan men contact opnemen met Gertjan Kroon: 06 2152 1992 of Gertjan.Kroon@senw-ri.nl. Meer over dit project is ook te lezen op: www.sportenwelzijn.nl.