Lessen met yoga vallen in de smaak

RIDDERKERK - De yoga-club Ridderkerk heeft speciale yogalessen verzorgd voor alle kinderen van de Schaepmanschool in Ridderkerk. "Ontzettend gaaf" zegt yoga-lerares Marion Bertels over de gastlessen die deels in de school en deels in de zaal van de stichting 'in Mind & Body'werden gegeven:

"Je ziet gewoon dat veel kinderen de rust in zichzelf kunnen inzetten door middel van soms hele simpele oefeningen. Ik zie met enthousiasme dat ze daardoor beter bij zichzelf kunnen blijven en dus ook letterlijk en figuurlijk stabieler in het leven staan.''

Marion Bertels is de vaste yoga-docent bij 'in Mind & Body', de stichting die onder meer ook lessen in aikido voor volwassenen en kinderen en tai chi verzorgt. Zij is uitermate te spreken over de docenten en kinderen van de Schaepmanschool. "Ik heb een hele week alle groepen mogen draaien, van onderbouw tot bovenbouw. Mooi om te zien en te ervaren dat er door de drukte van de dag ook rustmomenten gecreëerd kunnen worden. Iedereen, dus ook kinderen, kunnen dit in de huidige snelle tijd prima gebruiken.'' De yogadocente benadrukt dat haar lessen speels zijn, met een goede balans van rust en beweging. Bij 'in Mind & Body" is er naast de yoga voor volwassene elke week yoga voor kinderen. Er is nog plaats voor nieuwe aanmeldingen. Voor meer informatie: www.inmindandbody.nl.