Goud voor Salem

RIDDERKERK - Verpleeghuis Salem in Ridderkerk heeft opnieuw het gouden keurmerk in de zorg van PREZO ontvangen. Het verpleeghuis behaalde dit kwaliteitscertificaat voor de vijfde keer in successie. "We weten eigenlijk wel dat het hier allemaal goed geregeld is, maar zo'n beoordeling is toch iedere keer weer spannend" aldus directeur Wijzenbroek. Het onafhankelijke auditteam concludeerde dat de standaard bij Salem hoog is. Er wordt in de beoordeling positief gesproken over de rol van het personeel, de grote betrokkenheid bij de bewoners en het spik en span schoonhouden van het gebouw, waarmee er over de hele linie "bovengemiddeld" gepresteerd wordt. Wijzenbroek stelt dat er ook twee puntjes van kritiek waren. De betreft de privacy in twee persoonskamers en het teveel ontzorgen van bewoners: "Dat hebben we opgepakt. We gaan met bewoners en familie inzetten op meer eigen regie. Fasegewijs willen we ook naar meer eenpersoonskamers. In de toekomst hebben we hier alleen nog tweepersoonskamers voor echtparen." Het keurmerk werd spectaculair binnengevlogen door een uil van de Roofvogelboerderij uit Berkel en Rodenrijs.