Training met fietsregels

RIDDERKERK - Voor de Senioren Fietsclub Ridderkerk staat het fietsseizoen weer op het punt van beginnen. Om zo goed en veilig mogelijk van start te gaan organiseerde Henny Verhoeven (team Senioren Fietsclub Ridderkerk) een trainingsmiddag met het thema 'Verkeersregels voor fietsers'.

Uitgenodigd voor deze middag was de heer De Zeeuw, adviseur verkeersonderwijs Veilig Verkeer Nederland. Rond de 30 fietsers waren aanwezig en benieuwd of de heer De Zeeuw hen nog iets nieuws kon bijbrengen. Zij fietsen per slot van rekening hun hele leven al. Voor de pauze werd verteld welke verkeersregels en borden er zijn bijgekomen en welke zijn veranderd. Ook de e-bike werd onder de aandacht gebracht. Omdat veel van de fietsers van de Senioren Fietsclub Ridderkerk een elektrische fiets hebben, was men extra geïnteresseerd om te horen over het hoe en waarom van het omgaan met zo'n fiets. Al met al was de trainingsmiddag zeer geslaagd en is iedereen weer wat wijzer geworden. De deelnemers zijn klaar om alweer het 26e fietsseizoen op woensdag 4 april te starten en het geleerde in de praktijk te brengen.