To-Uchi wil het liefst de dojo aan de Da Costalaan houden

Wethouder belooft oplossingen

RIDDERKERK - Het college van Ridderkerk houdt vast aan de voorgenomen sloop van de gymzaal aan de Da Costalaan. Tafeltennisvereniging Taveri en judostichting To-Uchi willen graag blijven op deze locatie, maar hun wens lijkt niet te worden gehonoreerd.

De clubs hebben ingebracht dat ruim veertig jaar oude gymzaal in prima staat is. Ze wijzen erop dat er in 2012 een nieuwe vloer is gelegd en drie jaar geleden nieuwe wandrekken zijn geplaatst. Onwetend van de sloopplannen werd afgelopen jaar nog een nieuwe barruimte door Taveri gebouwd. Het raadslid Petra van Nes (Echt voor Ridderkerk) vindt sloop het na die recente investeringen geld over de balk smijten. Wethouder Volbregt Smit spreekt tegen dat de conditie van de zaal goed is. "Er is inderdaad iets aan de vloer gedaan, maar er is alleen het noodzakelijke gebeurd om de veiligheid te waarborgen" reageert de wethouder.

Als ook de gemeenteraad instemt met sloop van de zaal, zal de vervangende sportvloer komen in een nieuwe sporthal aan de P.C. Hooftstraat. Deze nieuwe accommodatie zal voorzien in drie sportvloeren naast elkaar. Wethouder Tineke Keuzenkamp belooft de gebruikers van de gymzaal in Ridderkerk-Oost goede oplossingen. Ze moet Taveri ook op een nieuwe plek een eigen bar kunnen runnen. Het verplaatsen van de dojo van To-Uchi zal nog wat hoofdbrekens kosten. "Het zijn zware matten, maar we kunnen ze in de nieuwe sporthal niet laten liggen. Die ruimte moet ook voor andere sporten gebruikt worden. We moeten nog bekijken wat de beste oplossing is."