Veel eieren gevonden

RIDDERKERK - Het jaarlijkse zoeken van paaseieren in de Ridderkerkse wijken Drievliet en Het Zand bracht zaterdagmorgen weer tientallen kinderen op de been. Zij konden op zoek naar ruim duizend eieren. Tot tevredenheid van de organisatie begonnen bijna alle zoekers pas na half negen met het speuren naar de kleurrijke eitjes. Toch waren er weer, net als afgelopen jaren, enkele kinderen die (soms ook met hun ouders) al vroeger op pad was. "We willen graag dat iedereen eieren kan vinden. Het moet niet zo zijn dat de ene een zak vol heeft en voor een ander geen ei meer te rapen is" aldus het organiserende wijkideeteam. Alle gevonden eieren waren goed voor een lotnummer, waarmee de vinders kans hebben op een leuke prijs. Met het inleveren van (te) veel eieren werd de kans niet vergroot. Er was niet meer dan één prijsje per kind te winnen.