Chubby Checker in ´The Story Of´

RIDDERKERK - Op zondag 3 april staat ´The King of Twist´ centraal in het radioprogramma ´The Story Of´ bij Radio Ridderkerk tussen 17 en 18 uur. In 1960 bracht hij de single "The twist" uit, een toen al bestaand nummer waarbij een dansje hoorde. Bij dit dansje bedacht hij nieuwe pasjes en zong dit nummer met veel meer tempo dan de originele versie. Het werd direct een groot succes in de Amerikaanse hitparade. Deze bijna nieuwe dans sloeg in als een bom en hij veroorzaakte hiermee een nieuwe dansrage begin jaren zestig. Tot 1965 bleef dit goed gaan, naast de twist bracht hij nog talrijke andere dansjes onder de aandacht. Maar die hadden niet zoveel succes als de twist. Hij bleef hiermee de ongekroonde koning van de twist. In 1962 was hij met de toenmalige Nederlandse schoonheidskoningin Rina Lodders getrouwd, die in ditzelfde jaar deze titel won. Door dat hij altijd regelmatig naar Nederland kwam, nam hij ook nummers op met de Amsterdamse groep ZZ & De Maskers. Hij had hiermee diverse hits, alleen echter in de Nederlandse hitparade. In 1988 bestormde hij nog eenmaal de hitparade met "The twist" dit keer in combinatie met de groep The Fat Boys. 'The Story Of' wordt verzorgd door de programmamakers Kees de Klerk, Frank Stoute en Roel van den Oever. Zij brengen hun programma ´The Story Of´ elke zondag tussen 17 en 18 uur bij Radio Ridderkerk. De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren op de Ridderkerkse kabel via 107.1 FM, in de vrije ether via 105.7 FM en via internet: www.rtvridderkerk.nl.