Cristiaan van Engelen kent de dieren van veel van zijn klanten

Feest bij Pets Place

RIDDERKERK - Op zaterdag 2 april is het feest bij Pets Place Ridderkerk. Cristiaan van Engelen begon de dierenwinkel bij de Versmarkt van winkelcentrum Ridderhof tien jaar geleden en viert dit met leuke activiteiten voor mens en dier. Veel artikelen zullen met korting verkrijgbaar zijn. Er zal ook een dierenfotograaf aan het werk zijn en komt "dokter Woof" tegen zeer voordelig tarief honden, katten en konijnen vaccineren. De dierenarts zal van 13.30 tot 15.00 uur voor het "enten voor een prikkie" aanwezig zijn. Kinderen kunnen zich tussen 12.00 en 16.00 uur tot een mooi dier laten schminken. Ook liggen er kleurpotloden voor het maken van een dierentekening. Dit tekengerei (compleet met gum en liniaal) mag mee naar huis worden genomen. Alle klanten krijgen bij aankopen vanaf € 5,-- een leuke goodiebag. Daarbij kan genoten worden van een hapje en een drankje. Volgens Van Engelen is er de afgelopen tien jaar veel veranderd in de winkel. "We hebben nog altijd alles te bieden voor de hond, kat, knaagdieren en vissen. Maar ook in producten voor dieren is er continu ontwikkeling. Er is nu bijvoorbeeld veel dieetvoeding en veel meer keus in speeltjes voor hond en kat. Zo gaan we met veel dingen met onze tijd mee" aldus Cristiaan. Het team van Pets Place is de afgelopen jaren ook meegegroeid met de klanten. "Van veel mensen weten welke dieren ze hebben. Vaak wordt ons ook advies gevraagd als ze kuren of afwijkend gedrag gaan vertonen. Daar proberen we zo goed mogelijk op in te spelen, maar we zijn natuurlijk geen dierenarts."