Fiets4daagse

RIDDERKERK  - In de periode van maandag 20 tot en met donderdag 23 juni is er de jaarlijkse Fiets4daagse Zuid-Holland Zuid. De fietstochten worden georganiseerd door de Commissie Fiets4daagse Zhz , vanuit de Supportersvereniging v.v.Rijsoord en de Ridderkerkse Fiets Toer Club 'Rekreatoer. Marcel van Dongen, voorzitter van de Commissie Fiets4daagse Zhz, vertelt: "Ons evenement moet vooral laagdrempelig zijn. Dat typeert de Fiets4daagse. Jong en oud zijn welkom. We zien dan ook veel gezinnen die deelnemen. En echt niet alleen uit Rijsoord. Het evenement trekt ook deelnemers uit Ridderkerk, Barendrecht, Hendrik Ido Ambacht, Zwijndrecht, Heerjansdam en verdere regio en dat doet ons als organisatie goed". Naast de vele deelnemers is de organisatie ook blij met de sponsoren, met in het bijzonder de Rabobank, die de komende jaren financiële steun geeft voor het evenement. De afstanden van de tochten bedragen 15, 30 of 60 kilometer. Deelnemers krijgen na de tocht een medaille als herinnering.