Topkoks in de dop bij Burgerzaken

RIDDERKERK - De vierde periode van de Brede School in Ridderkerk is van start gegaan. Naast onder meer fotografie, veldhockey, judo, graffiti en gitaarspelen worden de kinderen van de Brede Scholen Centrum/West en Oost klaargestoomd voor culinaire hoogstandjes met verse producten. Onder leiding van sous-chef Paul Philpot leren de kinderen snijden, bakken, koken en proeven. Het pas geopende Grandcafé Burgerzaken leent zich hier uitstekend voor. Op woensdag 23 maart, 30 maart en 6 april werden de kinderen van de Brede Scholen hartelijk ontvangen door de medewerkers van Grandcafé Burgerzaken. Voordat de kookworkshop van start ging, kregen de kinderen een schort en koksmuts. Onder leiding van sous-chef Paul werd er een heerlijke, voedzame lasagne bereid. Tijdens de kooklessen mochten ingrediënten zelf gekozen worden. De lasagne werd rijk gevuld met gehakt of vis, spinazie, verschillende kruiden, tomatensaus, witte saus en lasagnebladen. Uiteraard mogen de kinderen ook volop ruiken en proeven. Terwijl de lasagnes in de oven stonden, kregen de kinderen een rondleiding door de keuken van het restaurant. Ook kregen zij iets te snoepen mee. Door de kooklessen leren zij samenwerken, concentreren, plannen en vooral genieten van eten. De kinderen smulden van hun zelf gemaakte gerecht en namen het mee naar huis. Familieleden konden zo ook genieten van de kookkunsten.