Bijna 250 kinderen in beweging

RIDDERKERK - Vorige week vrijdag organiseerde Sport en Welzijn op de velden van KCR en RVVH een gezamenlijke sportdag voor kinderen uit de groepen 3 en 4 van de basisscholen De Noord, De Wingerd, De Piramide, De Klimop en de Dr. Schaepmanschool. Bij elkaar beoefenden deze dag bijna 250 kinderen verschillende sporten.

De kinderen maakten kennis met zeven verschillende sporten of verenigingen. Ten Donck en KCR boden korfbal aan en lieten kinderen op eigen wijze kennis maken met de sport. De grote handschoenen die gebruikt werden voor Beeball, een sport aangeboden door de Rowdies, vonden de meeste kinderen erg interessant. Daarnaast boden stagiaires van SenW clinics aan op het gebied van hockey, handbal en atletiek.

SenW dankt alle vrijwilligers en leden van de verenigingen die deelnamen voor hun belangrijke aandeel in deze geslaagde dag. Daarnaast dankt de organisatie ook de wijkideeteams van Ridderkerk Centrum en het wijkbudgetteam Oost voor het mogelijk maken van een lunch voor de vrijwilligers van deze dag.

Foto's van de sportdag zijn te vinden op Facebook.com/SportenWelzijn. Voor meer informatie over de werkzaamheden van de combinatiefunctionarissen van SenW kan iedereen een kijkje nemen op www.sportenwelzijn.nl.