Henk Zwiersprijs voor Brede School Slikkerveer

RIDDERKERK - Het project van de Brede School Slikkerveer over gezonde voeding is bekroond met de Henk Zwiersprijs 2016. De prijs werd donderdagmiddag voor de derde keer uitgereikt door oud-wethouder onderwijs Henk Zwiers. Deze prijs is in het leven geroepen bij zijn afscheid in 2008 en wordt uitgereikt aan innovatieve, creatieve en ondernemende projecten in het Ridderkerkse onderwijs. De Henk Zwiers-prijs bestaat uit een beeldje en een geldbedrag van € 2.500.

De projecten zijn aangemeld door het Ridderkerkse onderwijs. De jury bestond uit oud-wethouder Henk Zwiers, huidig wethouder onderwijs Volbregt Smit en Sabrine van den Brom (beleidsadviseur van de gemeente Ridderkerk).

Dit jaar waren zes projecten genomineerd: de opschoonactie van basisschool De Piramide in Rijsoord; de actie van Brede School Drievliet/Het Zand, waarbij leerlingen van De Botter kunstwerken hebben gemaakt en opgehangen in de gesloten afdeling van seniorencentrum de Reyerheem, voorlichtingsactiviteiten van de Brede School Centrum/West om het buitenschoolse aanbod onder de aandacht te brengen bij leerlingen van Dr. Schaepmanschool en De Klimop en partners in de wijken Centrum en West, het prijswinnende project van Brede School Slikkerveer (bewustwording gezonde en verantwoorde voeding), voorlichtingsproject Brede School Oost over het naschoolse aanbod, en de educatieve visdag van Brede School Bolnes om te leren verantwoord om te gaan met de natuur. De winnaar is donderdag 21 april tijdens een feestelijke bijeenkomst in het gemeentehuis bekendgemaakt.