Ervaren slager kiest voor Plein Oost

RIDDERKERK - Er heeft zich weer een slager gevestigd op Plein Oost in Ridderkerk. Voor het eerst sinds 1972 was het winkelplein van Ridderkerk-Oost slagerloos door het vertrek van Pieter van Prooijen in september 2015. Slagerij Kok heeft nu in de leemte voorzien.

Ridderkerk is daarmee een ervaren slager rijker. Zijn Haagse tongval verraadt de herkomst van slager Jaap Kok, maar hij stond de meeste jaren in deze regio achter het hakblok. Vele jaren had Kok zijn slagerij in Capelle aan den IJssel en later in Schiedam. Nu wil hij de uitdaging aan in Ridderkerk-Oost. "Het zal niet makkelijk zijn op dit plein, maar ik hoop dat ik door mijn kwaliteit en service veel klanten aan me kan binden" stelt de vleeshouwer. Het is zeker gedurfd in de wetenschap dat de Spar-supermarkt van Plein Oost sinds deze week is opgeven. Vertrouwen is er echter ook omdat er op andere plekken een einde komt aan de leegstand van het winkelplein. Binnenkort openen er een glutenvrije winkel en een nieuwe bloemenzaak. Er is hoop dat er ook weer snel invulling komt voor de buurtsuper. De gemeente heeft kenbaar gemaakt dat ze in dit winkelplein wil gaan investeren. Jaap Kok is daarom vol vertrouwen en gaat uit van eigen kracht. Hij noemt zich nog een slager van het oude stempel. "Vroeger was de reclameslogan verstand van lekker vlees. Nou, dat heb ik. Alles komt hier vers van het mes" zegt de slager over zijn ambachtelijke vleesproducten en vleeswaren.

Slagerij Kok (De Genestetstraat 44) is geopend op dinsdag t/m zaterdag. Op maandag is de slagerij gesloten.