Samen profiteren van zonnepanelen

RIDDERKERK - Ridderkerkers met belangstelling voor duurzame energie en zonnepanelen moeten woensdag 25 mei in hun agenda vrijhouden. Coöperatie "De Groene Stroom" houdt dan een inloopavond in de bibliotheek van Ridderkerk. Iedereen kan dan tussen 19.30 en ± 21.00 uur terecht voor informatie over de kansen die duurzame energie biedt. Ook als het eigen dak niet zo geschikt is voor zonnepanelen kan men profiteren van gezamenlijk opgewekte groene stroom.

De Ridderkerkse Coöperatie voor Duurzame Energie "De Groene Stroom" is vorig jaar opgericht door enkele betrokken Ridderkerkers. Hun doel is samen met andere Ridderkerkers zelf zoveel mogelijk duurzame energie op te wekken en te gebruiken. Een van de initiatiefnemers: " Jaarlijks besteden de Ridderkerkers minstens 100 miljoen euro aan energie, fossiele energie wel te verstaan! Zélf duurzaam energie opwekken is dan ook goed voor ons eigen milieu en onze eigen portemonnee."
De coöperatie treft voorbereidingen voor het grootschalig installeren van zonnepanelen op een tweetal grote daken in Ridderkerk. Geïnteresseerden kunnen daarin participeren door een of meer van die panelen te kopen en te profiteren van de opbrengsten. Er wordt ook gewerkt aan een aanbod voor de leden van groene stroom uit Nederland.
Het bestuur hoopt dat er zich nog meer mensen melden om dit lokale initiatief tot een succes te maken. Voor iedereen die zich op de inloopavond aanmeldt als lid, is het lidmaatschap voor de rest van 2016 gratis. Normaal is de contributie € 24,- per jaar/ € 2,- per maand. Er zijn geen verplichtingen verbonden aan het lidmaatschap, maar de leden hebben wel stemrecht op de ledenvergaderingen en delen in de voordelen van de coöperatie. Voor meer informatie: www.degroenestroom.org.