Veel optredens tijdens de Pinkstermarkt

RIDDERKERK - De jaarlijkse Pinkstermarkt in Ridderkerk wordt weer een muzikaal festijn. Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) organiseert de Ridderdag op zaterdag 14 mei in samenwerking met Hollandse Maatjes en daarmee zijn veel optredens geprogrammeerd.

Op het Koningsplein komt tijdens de Pinkstermarkt "Will's Roadshow", waarmee doorlopend artiesten van het Hollandse lied op het podium worden verwacht. Zanger en dagpresentator Wil de Brouwer kan onder meer collega's aankondigen die bekend zijn van het programma "Bloed Zweet en Tranen". Verwacht worden onder anderen Gene Traves, Kimberley Heppinman, Franky Stardus, Luytse Hille en Duo 4party. Daarnaast krijgt Zoë hier een thuisoptreden.

Korenfestival

Vijf koren zullen optreden onder de luifel bij Down Town op het Sint Jorisplein. Na het succes van het korenfestival in februari in theater Het Plein kan nu buiten genoten worden van de Shantykoren Buitengaats en De Hoeksche Waard en het jeugdpopkoor Zinge. Ook de Ridderkerkse koren De Noordzangers en het Dukdalfkoor zullen zich op deze zaterdag laten horen.

Papegaaienshow

In theater Het Plein zijn optredens van clown Argo met zijn papegaaienshow. Deze clown uit België heeft dagelijks met zijn shows in familiepark Bobbejaanland gestaan. Op 14 mei zal hij vier keer in Ridderkerk optreden. Kaarten voor deze shows (aanvang 11.00, 12.30, 14.00 en 15.30 uur) kunnen tijdens de Pinkstermarkt gratis worden afgehaald bij de tent van Hollandse Maatjes achter het podium op het Koningsplein.