Zangwedstrijd nieuwe stijl

Na de jarenlange zangwedstrijd ZiZiRi (Zin in Zingen in Ridderkerk) start ToBe Onderwijs dit met een nieuw zangproject: Sing A Song Battle Ridderkerk. Met dit nieuwe project krijgen de kinderen van groep 6 en 7 op school diverse zangworkshops en een workshop 'performance' van een vakdocent om het zingen in de klas te stimuleren.

De workshops starten 24 mei en er doen in totaal 103 Ridderkerkse kinderen uit vier groepen mee aan de Sing A Song Battle: groep 6 van OBS de Botter en de groepen 6, 7 en 6/7 van OBS de Reijer. Alle deelnemende leerlingen krijgen de kans om op te treden op een écht podium.Op donderdag 9 juni vindt de finale van Sing A Song Battle plaats in Theater het Plein in Ridderkerk. Hier presenteren de groepen wat ze de voorafgaande weken hebben ingestudeerd. Bij dit optreden worden de groepen begeleid door een vierkoppige band. Tevens is Sing A Song Battle een competitie waarbij maar één groep de winnaar kan zijn. Op de finaledag is een jury aanwezig die de groepen beoordeelt. De beste groep gaat naar huis met een grote beker.