De organisatie van de avondvierdaagse hoopt dit jaar nog meer rood te zien

In het rood voor vierdaagse

RIDDERKERK - In samenwerking met Stichting VKRB organiseert de SER-werkgroep Avond4daagse van maandag 30 mei t/m donderdag 2 juni de 68ste Avondvierdaagse in Ridderkerk. Het evenement heeft dit jaar als thema 'rood'.

De organisatie hoopt dat vooral op de slotdag veel wandelaars in het rood gekleed de laatste kilometers maken. De mooist of origineelst verklede deelnemer/groep wordt beloond met een prijs.Voor de deelnemende groepen zijn er dit jaar drie prijzen te verdienen. De jury volgt en beoordeelt de groepen de gehele avondvierdaagse. Zij zullen letten op onder meer groepsgedrag, verkeersveiligheid, uitstraling en herkenbaarheid. En onderweg zingen telt ook mee! De prijzen worden op de slotavond overhandigd door de burgemeester Attema en wethouder Keuzenkamp.

Verkeersregelaars
Dit jaar wordt er samengewerkt met Stichting VKBR Verkeersregelaars. Deze professionele poule van gecertificeerde vrijwilligers, die uit Ridderkerk en Barendrecht komen, zullen het verkeer op de route van de avond4daagse begeleiden. Voor alle deelnemers geldt dat zij zich aan de geldende verkeersregels dienen te houden en de aanwijzingen van de verkeersregelaars en de politie dienen op te volgen. Voor informatie zie www.vkbr.nl, voor aanmelding als verkeersregelaar kunt u mailen naar info@vkrb.nl.