Wonen met uitzicht op drie rivieren

RIDDERKERK - Op zaterdag 21 mei wordt gestart met de verkoop van appartementen van het project Tourmalijn bij het rivierenpunt in Ridderkerk. Vijf jaar geleden gingen plannen om hier te bouwen niet door, omdat het (net) niet lukte om zeventig procent van de woningen te verkopen. Nu zijn de plannen aangepast op de vraag van de huidige markt en is er vooraf de zekerheid dat het gebouw daadwerkelijk gerealiseerd wordt.
"Sterker nog, de bouw is al begonnen. Als er geen grote vertragingen zijn kan men hier eind 2017 wonen" stelt makelaar Maarten J. Smit van Delta Makelaars. Een van de geplande woontorens is gekocht door een belegger, die de appartementen in de verhuur wil gaan brengen. In de andere bijna zestig meter hoge toren komen 62 koopappartementen, verdeeld over achttien verdiepingen. Vergeleken met de oorspronkelijke plannen in er veel veranderd in het ontwerp voor zowel de binnen- en buitenkant. Alle appartementen zijn nu voorzien van een balkon. "Wonen met dit unieke uitzicht op de rivier is nu mogelijk voor prijzen tussen twee- en tweeënhalve ton. Het oude plan bestond vooral uit dure appartementen met daarnaast een kleine variant, die veel mensen ook veel te klein vonden. Nu is echt de middenweg gevonden" zegt Thomas Nieuwendijk van Strebru Bouw. In het informatiecentrum aan de Drierivierenlaan kan men zich een idee van de appartementen vormen met een modelwoning die daar is ingericht. Ook is daar een badkamer gebouwd, zoals die ook in de woningen mogelijk is. Komende zaterdag kan er welkom tussen 10.00 en 13.00 uur. Voor meer info: www.deltamakelaars.nl.