Waterrijk voorjaarsconcert van Ridderkerks Symfonie Orkest

RIDDERKERK - Op 11 juni zal het Ridderkerks Symfonie Orkest een voorjaarsconcert aan de Waal verzorgen met als thema "Water en mist". Het orkest brengt deze avond het Zwanenmeer en de eerste Symfonie van Tchaikovsky met water in de vorm van dansende sneeuwvlokken en duistere mist.

Daarnaast speelt het orkest de Meerestille und glückliche Fahrt van Mendelssohn. De componist werd voor dit stuk geïnspireerd door een gedicht van Goethe, waarin werd beschreven dat een voorspoedige vaart afhankelijk is van een ruige zee.

Een nieuwe toevoeging aan het concert is de toelichting op het programma voor aanvang van het concert. De concertmeester zal voorafgaand de muziek introduceren met een presentatie over de uit te voeren stukken en de componisten Tchaikovsky en Mendelssohn. Op deze manier wil het orkest de stukken nog meer tot leven brengen. Voor €2,50 is deze introductie bij te wonen, voor Vrienden van het Symfonieorkest is deze inleiding gratis.

Het concert begint om 20.00 uur in de Opstandingskerk aan de Rijksstraatweg 95 in Rijsoord. Kaarten zijn à €12,50 (€10,- voor Vrienden) te reserveren via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl of verkrijgbaar aan de zaal.