Vluchtelingen helpen met taal

RIDDERKERK - Vluchtelingenwerk beschikt over een groep vertalers, die vluchtelingen helpen bij het regelen van belangrijke zaken wanneer ze net in Ridderkerk zijn aangekomen. Aangezien Vluchtelingenwerk meer nieuwe cliënten verwacht, zoeken zij ook meer vrijwilligers die de Arabische taal machtig zijn en goed Nederlands spreken, lezen en begrijpen. Vrijwilligers die Tigrinya spreken zijn ook zeer gewenst.
De hoofdtaak voor deze functie is het vertalen van gesprekken tussen cliënten en andere partijen. Denk aan een gesprek met een vrijwilliger, maatschappelijk begeleider, medewerker van een school, gemeente etc. Je kunt als vrijwilliger worden ingezet bij het bijwonen van afspraken bij o.a. de woningbouwvereniging, vluchtelingenwerk en de gemeente, het inschrijven van kinderen bij een school of een afspraak bij de huisarts. De tijdsinvestering is in overleg, maar de voorkeur gaat uit naar twee dagdelen per week. Voor aanmelden of meer informatie kan iedereen terecht bij Connect2Act via 0180 – 491 135 (keuze 3) of via vrijwilligerswerk@senw-ri.nl.